Anna Škopková jako autorka námětu PŘÍBĚH UJEP chtěla propagovat vysokou školu jinak. Jinak než skrze imageová videa nebo mluvící hlavy, jinak než to dělají ostatní univerzity. A tak začala naše spolupráce díky, které se nám to jinak podařilo. Vznikl tak cyklus dokumentárních portrétů, podcastů, rozhovorů a foto reportáží, které upozornily na mladou regionální univerzitu Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Filmy byly vybrané do projekce mezinárodního filmového festivalu ELBEDOCK. Na základě úspěchu a jedinečnosti projektu nás pozvala Asociace pracovníků univerzit (APUA) na dvoudenní seminář v Telči. Naším úkolem bylo seznámit zaměstance marketingových oddělení všech univerzit Čech a Moravy o našem projektu a jiném přístupu k PR a marketingu. A tak jsme kromě přednášky a ukázky filmů PŘÍBĚH UJEP připravily i malý experiment.
Mezi nejznámější a zároveň nejkontroverznější experiment patří Stanfordský vězeňský experiment. V něm se skupina dobrovolníků složená ze studentů vysokých školy rozdělila na vězně a dozorce. Předmětem experimentu bylo sledovat zda agresivita a brutalita závisí spíše na psychických predispozicích nebo je způsobena okolnostmi. Kvůli krutosti dozorců a psychickému stavu všech účastníků musel být experiment předčasně ukončen.
Náš experiment s názvem Akademická čtvrthodinka aneb instantní sabatykl spočíval v tom, že jsme chtěly sledovat chování zaměstnanců vysokých škol ve vztahu k sobě a druhým. A ukázat jednoduchou metodu, díky které se mohou zbavit stresu nebo frustrace a najít odvahu k činům. Rozdělily jsme zaměstnance univerzit do dvojic a nabídly jim, aby si vzájemně provedly citronovou koupel nohou.
6 lidí se experimentu odmítlo zúčastnit, 6 se chtělo nestranně dívat a 14 lidí se zúčastnilo.
Ústředním tématem semináře v Telči byla problematika dosahu.
Jak získat, co největší dosah při získávání nových studentů nebo pedagogů vysokých škol? Jak propagovat univerzitu v malém týmu a omezeným rozpočtem? Jaký tvořit obsah? Většina odpovědí směřovala k nastavení kampaní na Facebooku, Instagramu a Tiktoku.
Druhý den po našem experimentu... volá šéf marketingového oddělení univerzity Jana Evangelisty Purkyně a gratuluje nám.
" V Praze, Olomouci, ve Zlíně, Pardubicích nebo Brně se snaží získat dosah skrze sociální sítě. O UJEPu teď mluví celá akademická obec. My si tady navzájem myjeme nohy!"
Tímto počinem jsme naplnily představu, že marketing a PR se dá dělat smysluplně a jinak. Zároveň jsme položily základy nejodvážnějšího start-upu společnosti Not Your Mummy, hnutí BALME!